اسلایدر

<>

⎝⓿ ⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿ ⓿⎠

⎝⓿ ⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿ ⓿⎠
به وبلاگ گروهی فانی بلاگ خوش اومدین. 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ⎝⓿⏝⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿⏝⓿⎠ و آدرس funny-blog.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نمایشگاه خودروی پاریس 2012 كه یكی از مهمترین نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان محسوب می‌شود از 29 سپتامبر در پایتخت فرانسه گشایش یافته و تا 14 اکتبر برپا خواهد بود.

نمایشگاه خودرو پاریس امسال شاهد رونمایی مدل های فوق العاده ای است که از سوی خودروسازان بزرگ جهان ارایه شده است. برخی خودروهای شگفت انگیز شرکت کننده در این نمایشگاه از این قبیل هستند: لامبورگینی سستو المنتو، استون مارتین One-77، جگوارC-X75 مفهومی، آئودی R8، لوتوس اسپریت مفهومی، لامبورگینی استوک مفهومی، آئودی کواترو مفهومی، کیا Pop EV، مزدا Kiyora، فولکس واگن IROC مفهومی ...

 نمایشگاه خودروی پاریس امسال در حالی برپا می‌شود كه بزرگترین خودروساز فرانسه یعنی پژوسیتروئن با مشكلات مالی شدیدی مواجه شده است. این گروه اعلام كرده كه هزاران فرصت شغلی خود را حذف می‌كند و یكی از كارخانه‌های خود در نزدیكی پاریس را نیز تعطیل خواهد كرد. بازار خودروی اروپا در سال جاری میلادی در ركود شدیدی به سر می‌برد و فروش خودرو در اغلب كشورهای منطقه یورو با كاهش مواجه شده است.

 

با وجودی كه بسیاری از مدیران صنعت خودروسازی چشم‌انداز بازار خودروی اروپا را بد توصیف كرده‌اند، اما درعین حال آنها به جنبه‌های مثبت برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس 2012 در شرایط كنونی امیدوارند.

شركت‌های خودروسازی ابراز امیدواری كرده‌اند كه با حضور در پاریس موتور شوی 2012 بتوانند بر ركود موجود در بازار خودروی جهان غلبه كنند. نمایشگاه خودروی پاریس هر دو سال یك بار برگزار می‌شود و معمولا تعداد زیادی از خودروهای مفهومی و خودروهای در آستانه تولید در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند. این نمایشگاه از سوی انجمن جهانی خودروسازان در تقویم جهانی نمایشگاههای خودرو قرار گرفته است. نمایشگاه خودروی پاریس که قدمت آن به 114 سال پیش یعنی سال 1898 بازمی‌گردد در ابتدا به صورت سالانه برپا می‌شد، اما از سال 1976 به بعد هر دو سال یك بار در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: عکس، خودرو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 11:45 ] [ محمد حسن ]

سومین فرش بزرگ پارچه جهان چند روز پیش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رونمایی شد. به گزارش ایسنا، معاون بازاریابی مركز ملی فرش ایران در مراسم رونمایی از این فرش با بیان اینكه بخش خصوصی مذاكره برای بافت فرش‌های بزرگ پارچه دیگری را آغاز كرده است، گفت: ایران در این زمینه تجارب خوبی دارد و می‌تواند اقدامات بیشتری انجام بدهد.

 مجتبی فیض‌الهی با بیان اینكه سفارش‌‌پذیری برای بافت فرش اقدامی است كه می‌تواند كارهای بهتر و درآمدزاتری را نصیب ایران كند، افزود: سومین فرش بزرگ پارچه جهان بیش از 3.2 میلیون دلار برای ایران درآمدزایی داشته است. بنا به این گزارش، این فرش 2400 مترمربعی كه حدود 16 ماه كار برده است، توسط 400 بافنده بافته شده و قرار است در مسجد محمدامین مسقط پایتخت كشور عمان پهن شود. این فرش دارای 40 رج و 28 رنگ است و بیش از یك میلیارد گره در آن وجود دارد و بمبلغ 3 ميليون و 200 هزار دلار به کشور عمان فروخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: پست های جالب، عکس، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 11:42 ] [ محمد حسن ]


ابوالفضل پور عرب ، مردی که زود شکسته شد.






عکس‌های تکان‌دهنده‌ای که از ابوالفضل پورعرب، سوپراستار دهه‌ی 60 و 70 در فضای اینترنتی از شامگاه 9 مهر ماه منتشر شده است، هر مخاطبی را متاثر می‌کند. ایشان بدلیل سرطان ۳۰ دی ماه ۱۳۸۹ در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و پس مدتها خانه نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت. آن‌‌طور که گفته می‌شود، در حال حاضر این هنرمند به دلیل سرطان در وضعیت جسمانی نامناسبی بسر می برد.






ابوالفضل پورعرب که با فیلم "عروس" بهروز افخمی در سال 1369 مطرح شد، متولد 1340 در تهران است و تحصیلات خود را در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر به پایان رسانده و سال 1359 با فعالیت در تئاتر و بازی در نمایش "ماموریت حساس" کار هنری خود را آغاز کرده است.

 

او با فیلم "زخمه" به کارگردانی خسرو ملکان در سال 1362 وارد سینما شد و در ادامه در فیلم "دزد و نویسنده" ساختهٔ کاظم معصومی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت کرد.






ابوالفضل پور عرب به عنوان جوان اول فیلم‌های دهه 70 نقش‌های زیادی را بازی کرد که از جمله آنها می‌توان به :

عروس (بهروز افخمی، ۱۳۶۹)، قربانی (رسول صدرعاملی، ۱۳۷۰)، نرگس (رخشان بنی اعتماد، ۱۳۷۰)، آواز تهران (کامران قدکچیان، ۱۳۷۰)، رابطه پنهانی (جهانگیر جهانگیری، ۱۳۷۱)، مهاجران (مهدی صباغ زاده، ۱۳۷۱)، سوء ظن (کاظم معصومی، ۱۳۷۱)، دو روی سکه (محمد متوسلانی، ۱۳۷۱)، نیش (همایون اسعدیان، ۱۳۷۲)، چهره (سیروس الوند، ۱۳۷۳)، بهشت پنهان (کامران قدکچیان، ۱۳۷۳)، در کمال خونسردی (سیامک شایقی، ۱۳۷۳)، بی‌قرار (مجید قاری‌زاده، ۱۳۷۳)، مرضیه (اسفندیار شهیدی، ۱۳۷۳)، مردی شبیه باران (سعید سهیلی، ۱۳۷۵)، قاصدک (قاسم جعفری، ۱۳۷۵)، حماسه قهرمانان (جمشید حیدری،۱۳۷۶)، غریبانه (احمد امینی، ۱۳۷۶)، باد و شقایق (سیدضیاءالدین دری، ۱۳۷۷)، جوانی (مجید قاری‌زاده، ۱۳۷۷)، مردی از جنس بلور (سعید سهیلی، ۱۳۷۷)، عشق کافی نیست (مهدی صباغ زاده، ۱۳۷۷)، معصوم (داود توحیدپرست، ۱۳۷۷)، دستهای آلوده (سیروس الوند، ۱۳۷۸)، رقص شیطان (اسماعیل براری، ۱۳۷۸)، زندانی ۷۰۷ (حبیب الله بهمنی، ۱۳۷۸)، تو را دوست دارم (عبدالله باکیده، ۱۳۷۹)، همسر دلخواه من (افشین شرکت، ۱۳۷۹)، تیک (اسماعیل فلاح پور، ۱۳۸۰)، چند می‌گیری گریه کنی (شاهد احمدلو، ۱۳۸۴)، مجنون لیلی (قاسم جعفری، ۱۳۸۶)، سربلند (سعید تهرانی، ۱۳۸۶)، زمهریر (علی روئین‌تن، ۱۳۸۹) اشاره کرد.








 

پدر برای اولین بار دید که دخترش به جای اینکه دو ساعت با تلفن حرف بزنه بعد از یک ربع حرف زدن تلفن رو قطع کرد. پدر پرسید: کی بود؟ دختر جواب داد: شماره رو عوضی گرفته بود

.

 

.

 

همیشه پشت سر هر مرد موفق ، زنی است که نتونسته جلوی موفقیت شو بگیره

.

.

.

یه روز یه دختر دعا می کنه خدایا : من چیزی برای خودم نمی خوام فقط یه داماد خوب و خوشگل نصیب مادرم کن

 

.

 

.

 

.

 

بهانه ی دخترا: ۱ – فاصله سنی مون خیلی زیاده(یعنی خیلی از مرحله پرتی) ۲ – من به تو علاقه به اون صورت ندارم (یعنی خیلی بد هیکلی) ۳ – من الان تو موقعیت بدی هستم (یعنی دلم یه جا دیگه گیره) ۴ – تقصیر تو نیست تقصیر منه (یعنی عجب غلطی کردم با تو آشنا شدم) ۵ – من تو رابطه مون از هیچ کاری دریغ نکردم (یعنی هر غلطی خواستم کردم) ۶ – دیروز یه خواستگار دکتر داشتم (یعنی زودتر بیا منو بگیر )

 

.

.

 

مهمه که بتونی دختری رو پیدا کنی که باباش پولدار باشه، دختری که خوش تیپ باشه، دختری که دوستت داشته باشه

 

ولی مهم تر از همه اینه که این ۳ تا دختر نباید همدیگر رو بشناسن

.

.

 

 


مرد دوستی را کشف کرد و عشق اختراع شد

 

زن عشق را کشف کرد و ازدواج را اختراع کرد!

 

مرد تجارت را کشف کرد و پول را اختراع کرد

 

زن پول را کشف کرد و « خرید کردن » اختراع شد!

 

از آن به بعد مرد چیزهای بسیاری را کشف و اختراع کرد

 

ولی زن همچنان مشغول خرید بود

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: طنز، مطالب طنز و خنده دار، اس ام اس، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 11:19 ] [ محمد حسن ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: طنز، عکسای طنز و خنده دار، عکس، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, ] [ 11:13 ] [ محمد حسن ]


همه جای دنیا گران ترین هتل های شان را معرفی می کنند تا پولدارهای دنیا را به سمت خودشان بکشانند اما در ایران اینگونه نیست. اگر زمانی شایعه شود که فلان هتل یا رستوران گرانترین است و یا حتی فلان شخصیت پولدارترین است این تصور ممکن است تا دهه ها باقی بماند حتی اگر خیلی زود مثال نقضش پیدا شود.

 

بنابراین سال ها تصور می شد که هتل عباسی اصفهان گرانترین هتل ایران است، در صورتی که با یک پرس و جوی ساده از قیمت چند هتل برای مان مشخص شد که اینطور نیست. در این گزارش سری زده ایم به گران ترین هتل هایی که در حال حاضر در ایران مسافر می پذیرند.

 

استانداردسازی و ستاره های هتل ها در کشور ما با آنچه از ستاره های هتل های بین المللی انتظار می رود، متفاوت است. قاعدتا قیمت هتل های ایران در مقایسه با گران ترین هتل های جهان نیز ناچیز است حتی اگر در داخل کشور گران ترین باشند.

 

هتل های پنج ستاره در دنیا نسبت به خدمات و امکاناتی که به مسافران می دهند، درجه بندی می شوند. زیربنا، امکانات ورزشی و تفریحی، امکانات داخل اتاق ها، تعداد رستوران های موجود درآنها با تنوع غذایی زیاد، نوع خدمات دهی کارکنان و آموزش آنان دربرخورد با مشتری ها و خیلی از عوامل دیگر تعداد ستاره های هتل ها را در سطح بین المللی تعیین می کند اما در ایران درجه بندی هتل ها و اعطای ستاره ها وضعیت دیگری دارد.

 

شاید به همین دلیل است که هنوز استانداردسازی هتل های کشور به پایان نرسیده. در ایران آنچه بیش از خدمات باعث ارتقای ستاره ها می شود، معماری و تزئینات داخلی و نمای بیرونی آنهاست اما در این نوشتار شما را با شش هتل گرانقیمت ایران آشنا می کنیم.

 

قیمت هتل های پنج ستاره در ایران بسیار به هم نزدیک است و به همین دلیل انتخاب ۱۰ هتل گرانقیمت کار بسیار دشواری است اما آنچه مسلم است این شش هتل در مقایسه با دیگر هتل های کشور کمی گرانتر هستند. قیمت اتاق این هتل ها مربوط به شهریور امسال است.



هتل اسپیناس تهران





 

هتل اسپیناس تهران پس از سوددهی هتل اسپیناس آستارا در مساحتی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع وزیربنای ۲۷ هزار متر در بلوار کشاورز تهران ساخته شد. مراحل ساخت این هتل ۲۷ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه تا سرانجام در اسفنده ۱۳۸۸ افتتاح شد.

 

مالک: علی اصغر امیری

تعداد اتاق ها: ۲۲۴ اتاق

 

نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است:

 

اتاق دو تخته: ۳۲۱ هزار تومان

سوئیت جونیور: ۳۷۳ هزار تومان

سوئیت لاکچری: ۹۳۴ هزار تومان

سوئیت پرزیدنت: یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان

 

همچنین به این نرخ ها پنج درصد هم مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.


 


هتل استقلال تهران





هتل استقلال تهران بزرگترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است. نام این هتل در گذشته هتل رویال هیلتون بود. این هتل در تاریخ ۸ آذر ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو برج ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده که در ابتدا و در بدو تاسیس ساختمان غربی (با زیربنای ۱۷۱۰۰ متر مربع) و بعد از آن هم ساختمان شرقی (با زیربنای ۱۳۵۰۰ متر مربع) ساخته شد. این هتل ۱۵ طبقه و ۹۵۹ تخت دارد.

 

در زمانی که ساخته شد مسافران به راحتی میتوانستند دورنمای سلسله جبال البرز را ببینند ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم صورت گرفته این کار کمی سخت است.

 

مالک: بنیاد مستضعفان و جانبازان

تعداد اتاق ها: ۵۵۰ اتاق

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

[ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:33 ] [ محمد حسن ]


فروردین؛ فروردهای پاکان

فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند

 

 

 

اردیبهشت؛ طبیعت

اردیبهشت نام دومین ماه سال و روز دوم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا اشاوهیشتا و در پهلوی اشاوهیشت و در فارسی اردیبهشت گفته شده که کلمه‌ای است مرکب از دو جزء: جزء اول "اشا” از جمله لغاتی است که معنی آن بسیار منبسط است، راستی و درستی، تقدس، قانون و آئین ایزدی، پاکی…. و بسیار هم در اوستا به کار برده شده است. جزء دیگر این کلمه که واژه "وهیشت” باشد. صفت عالی است به معنای بهترین، بهشت فارسی به معنی فردوس از همین کلمه است. در عالم روحانی نماینده صفت راستی و پاکی و تقدس اهورامزداست و در عالم مادی نگهبانی کلیه آتش های روی زمین به او سپرده شده است. در معنی ترکیب لغت اردیبهشت "مانند بهشت” هم آمده است.

 

خرداد؛ طبیعت

خرداد نام سومین ماه سال و روز ششم در گاه‌شمار اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان هئوروتات ،در پهلوی خردات و در فارسی خورداد یا خرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: جزء هئوروه که صفت است به معنای رسا، همه، درست و کامل. دوم تات که پسوند است برای اسم مونث، بنابراین هئوروتات به معنای کمال و رسایی است. ایزدان تیر و باد و فروردین از همکاران خرداد می‌باشند. خرداد نماینده رسایی و کمال اهورامزداست و در گیتی به نگهبانی آب گماشته شده است.

 

 

تیر؛ تماشای جنگل در جزیره

تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا تیشریه، در پهلوی تیشتر و در فارسی صورت تغییر یافته آن یعنی تیر گفته شده که یکی از ایزدان است و به ستاره شعرای یمانی اطلاق می‌شود. فرشته مزبور نگهبان باران است و به کوشش او زمین پاک، از باران بهره مند می‌شود و کشتزارها سیراب می‌گردد. تیشتر را در زبان های اروپایی سیریوس خوانده اند. هر گاه تیشتر از اسمان سر بزند و بدرخشد مژده ریزش باران می‌دهد. این کلمه را نباید با واژه عربی به معنی سهم اشتباه کرد.

 

مرداد؛ جنگل

مرداد نام پنجمین ماه سال و روز هفتم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی  خورشیدی است. در اوستا امرتات ،در پهلوی امرداد و در فارسی امرداد گفته شده که کلمه ای است مرکب از سه جزء:اول "ا” ادات نفی به معنی نه، دوم "مرتا” به معنی مردنی و نابود شدنی نیست و سوم تات که پسوند و دال بر مونث است. بنابراین امرداد یعنی بی مرگی و آسیب ندیدنی یا جاودانی. پس واژه "مرداد” به غلط استعمال می‌شود. در ادبیات مزدیسنا امرداد یکی از امشاسپندان است که نگهبانی نباتات با اوست.

در مزدیسنا شخص باید به صفات مشخصه پنج امشاسپند دیگر که عبارتند از:

نیک اندیشی، صلح و سازش، راستی و درستی، فروتنی و محبت به همنوع، تامین اسایش و امنیت بشر مجهز باشد تا به کمال مطلوب همه که از خصایص امرداد است نایل گردد.

 

شهریور؛ جنگل

شهریور نام ششمین ماه سال و روز چهارم هر ماه در گاه‌شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا خشتروئیریه، در پهلوی شتریور و در فارسی شهریور می‌دانند. کلمه ای است مرکب از دو جزء: خشتر که در اوستا و پارسی باستان و سانسکریت به معنی کشور و پادشاهی است و جزء دوم صفت است از ور به معنی برتری دادن وئیر یه یعنی برگزیده و آرزو شده و جمعاً یعنی کشور منتخب یا پادشاهی برگزیده . این ترکیب بارها در اوستا به معنی بهشت یا کشور آسمانی اهورامزدا آمده است. شهریور در جهان روحانی نماینده پادشاهی ایزدی و فر و اقتدار خداوندی است و در جهان مادی پاسبان فلزات. چون نگهبانی فلزات با اوستاو را دستگیر فقرا و ایزد رحم و مروت خوانده اند. روایت شده است شهریور آزرده و دلتنگ می‌شود از کسی که سیم و زر را بد به کار اندازد یا بگذارد که زنگ بزند.

 

 مهر؛ محیط زیست

در سانسکریت میترا، در اوستا و پارسی میثر و در پهلوی میتر و در فارسی مهر گفته می‌شود. که از ریشه سانسکریت آمده به معنی پیوستن. اغلب خاورشناسان معنی اصلی مهر را واسطه و میانجی ذکر کرده اند. مهر واسطه است میان آفریدگار و آفریدگان. میثره در سانسکریت به معنی دوستی و پروردگار و روشنایی و فروغ است و در اوستا فرشته روشنایی و پاسبان راستی و پیمان است. مهر ایزد هماره بیدار و نیرومند است و برای یاری کردن راستگویان و بر انداختن دروغگویان و پیمان شکنان در تکاپوست. مهر از برای محافظت عهد و پیمان و میثاق مردم گماشته شده است.

 از این رو فرشته فروغ و روشنایی نیز هست که هیچ چیز ار او پوشیده نمی‌ماند. برای آن که از عهده نگهبانی بر آید اهورامزدا به او هزار گوش و ده هزار چشم داده است. مقام مهر در بالای کوه "هرا” است، انجایی که نه روز است و نه شب، نه گرم است و نه سرد، نه ناخوشی و نه کثافت .مهر از آنجا بر ممالک آریایی نگران است. این آرامگاه خود به پهنای کره زمین است یعنی مهر در همه جا حاضر است و با شنیدن آوای ستمدیدگان آگاه گشته به یاری آنان می‌شتابد.

 

 آیین مهر در دین مسیح نیز مشهود است. ایزد مهر در اصل بجز ایزد خورشید بوده است اما بعدها آندو را یکی دانسته اند. مورخان یونانی مهر را به نام میترس یاد کرده اند و کر کرده اند که ایرانیان خورشید را به اسم "میترس” می‌ستایند.از این خبر پیداست که در یک قرن پیش از میلاد مسیح آندو با یکدیگر مخلوط شده اند. نگهبانی ماه هفتم و روز شانزدهم هر ماه را به عهده ایزد مهر است.

 

 آبان؛ محیط زیست

در اوستا آپ در پارسی باستان آپی و در فارسی آب گفته می‌شود. در اوستا بارها "آپ” به معنی فرشته نگهبان آب استعمال شده و همه جا به صیغه جمع آمده است. نام ماه هشتم از سال خورشیدی و نام روز دهم از هر ماه را، آبان می دانند. ایزد آبان موکل بر آهن است و تدبیر امور و مصالح ماه به او تعلق دارد. به سبب آنکه "زو” که یکی از پادشاهان ایران بود در این روز با افراسیاب جنگ کرده، او را شکست داده، تعاقب نمود و از ملک خویش بیرون کرد، ایرانیان این روز را جشن می گیرند، دیگر آنکه چون مدت هشت سال در ایران باران نبارید مردم بسیار تلف گردیده و بعضی به ملک دیگر رفتند. عاقبت در همین روز باران شروع به باریدن کرد و بنابراین ایرانیان این روز را جشن کنند. آفتاب در این ماه در برج عقرب یا کژدم قرار می‌گیرد.

 

آذر؛ محیط زیست

در اوستا آتر، آثر، در پارسی باستان آتر، در پهلوی آتر، و در فارسی آذر می‌گویند. آذر فرشته نگهبان آتش و یکی از بزرگتری ایزدان است. آریائیان(هندوان و ایزدان) بیش از دیگر اقوام به عنصر آتش اهمیت می دادند. ایزد آذر نزد هندوان ،آگنی خولنده شده و در "ودا” (کتاب کهن و مقدس هندوان) از خدایان بزرگ به شمار رفته است. آفت اب در این ماه در برج قوس یاکماندار قرار می گیرد.

 

دی؛ زمستان، یخ ، برف رودخانه

در اوستا داثوش یا دادها به معنی آفریننده، دادار و آفریدگار است و غالبا صفت اهورامزدا است و آن از مصدر "دا” به معنی دادن و افریدن است. در خود اوستا صفت دثوش (=دی)برای تعیین دهمین ماه استعمال شده است. در میان سی روز ماه، روزهای هشتم و بیست و سوم به دی (آفریدگار،دثوش) موسوم است. برای اینکه سه روز موسوم به "دی” با هم اشتباه نشوند نام هر یک را به نام روز بعد می‌پیوندند. مثلا روز هشتم را "دی باز” و روز پانزدهم را "دی بمهر” و….دی نام ملکی است که تدبیر امور و مصالح روز و ماه دی به او تعلق دارد.

 

بهمن؛ برف

 در اوستا وهومنه ،در پهلوی وهومن، در فارسی وهمن یا بهمن گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: "وهو” به معنی خوب و نیک و "مند” از ریشه من به معنی منش: پس یعنی بهمنش، نیک اندیش، نیک نهاد. نخستین آفریده اهورامزدا است و یکی از بزرگترین ایزدان مزدیسنا. در عالم روحانی مظهر اندیشه نیک و خرد و توانایی خداوند است. انسان را از عقل و تدبیر بهره بخشید تا او را به آفریدگار نزدیک کند. یکی از وظایف بهمن این است که به گفتار نیک را تعلیم می دهد و از هرزه گویی باز می‌دارد. خروس که از مرغکان مقدس به شمار می‌رود و در سپیده دم با بانگ خویش دیو ظلمت را رانده، مردم را به برخاستن و عبادت و کشت و کار می‌خواند، ویژه بهمن است. همچنین لباس سفید هم از آن وهمن است. همه جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بنا به نوشته ابوریحان بیرونی جانوران سودمند به حمایت بهمن سپرده شده اند و کشتار در بهمن روز منع شده است. بهمن اسم گیاهی است که به ویژه در جشن بهمنجه خورده می‌شود و در طب نیز این گیاه معروف است.

 

 

اسفند؛ دویدن در برف زمستانی

در اوستا اسپنتا آرمیتی، در پهلوی اسپندر، در فارسی سپندار مذ، سفندارمذ، اسفندارمذ، و گاه به تخفیف سپندار و اسفند گفته شده که کلمه ای است مرکب از دو جزء: سپند، که صفت است به معنی پاک و مقدس، یا ارمئتی هم مرکب از دو جزء: اول آرم که قید است به معنی درست، شاید و بجا. دوم متی از مصدر من به من معنی اندیشیدن. بنابراین ارمتی به معنی فروتنی، بردباری و سازگاری است و سپنته آرمتی به معنی بردباری و فروتنی مقدس است.

 

در پهلوی آن را خرد و کامل ترجمه کرده اند. سپندارمذ یکی از امشاسپندان است که مونث و دختر اهورامزدا خوانده شده است. وی موظف است که همواره زمین را خرم ، آباد، پاک و بارور نگه دارد، هر که به کشت و کار بپردازد و خاکی را آباد کند خشنودی اسپندارمذ را فراهم کرده است و آسایش در روی زمین سپرده به دست اوست و خود زمین نیز نماینده این ایزد بردبار و شکیباست و مخصوصاً مظهر وفا و اطاعت و صلح و سازش است. بیدمشک گل مخصوص سپندارمذ می‌باشد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:27 ] [ محمد حسن ]


 

معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.

 

ازسوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...

 

هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم می‌باشد.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.

کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

 

ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی میشود.

 

ولی یک دفعه توی دهه ٥٠ از این نون خشکی‌ها اومدند و داد می‌زدند (قابلمه مسی ....... کفگیر آهنی خریداریم ....) و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟

بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و ... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.

من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.

حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

 

 لطفا براي ارتقا سلامتي جامعه اين پيام را براي همه دوستان ارسال كنيد شايد گام كوچكي در اين راه  باشد و فرهنگ مصرف مان اصلاح گردد

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, ] [ 12:13 ] [ محمد حسن ]
[ یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:41 ] [ ضحی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

........... یک............یک دو.............. یک دو سه ... صدا میاد؟ آماده ، حرکت : اینجا فانی بلاگ است . وبلاگی برای زندگی ، جایی برای آرامش ، مکانی برای دور هم بودن ، فضایی برای گسترش اطلاعات و اندیشه ها . فانی بلاگ ، کلبه ای کوچک که در آن صمیمیت حرف اول را زده و دروغ ، دورویی و شایعه در آن جایی ندارد . در کلبه ی ما رونق اگر نیست ؛ صفا هست . خوش باشید تو فانی بلاگ. probit.microlab@yahoo.com zoha.bahmani@rocketmail.com saraahmadifam@yahoo.com zahra.masdar@yahoo.com 09141190073 جیمیل اختصاصی فانی بلاگ : funnyblog.loxblog.com@gmail.com
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 آبان 1390 شهريور 1390
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 188
بازدید ماه : 1369
بازدید کل : 112650
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


کد متحرک سازی عنوان وبلاگ دوست گرامي سلام