اسلایدر

<>

⎝⓿ ⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿ ⓿⎠

⎝⓿ ⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿ ⓿⎠
به وبلاگ گروهی فانی بلاگ خوش اومدین. 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ⎝⓿⏝⓿⎠ فانی بلاگ ⎝⓿⏝⓿⎠ و آدرس funny-blog.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

شبکه اجتماعی عکس اینستاگرام در فروردین ماه رکورد 200 میلیون کاربر در ماه را شکست، پس مشخص است که این شبکه اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده و برای رقبای خود اکنون به یک غول اشتراک گذاری عکس بدل شده است. چه هم‌اکنون در این شبکه فعال باشید و چه در زمان‌های قبل‌ فعالیت بیشتری داشته‌اید با این ده نکته و ترفندی که می‌خواهیم در این مطلب مطرح کنیم شما اطلاعات زیادی را در مورد نحوه کار با اینستاگرام دریافت خواهید کرد و از این پس بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی خواهید داشت.

 

1. نسخه اصلی را ذخیره کنید

 

 

تصاویر اینستاگرام که به درون این شبکه آپلود می‌شوند و با جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند معمولا سایز 612 612 پیکسل را دارند. اگر می‌خواهید به رزولوشن بالاتری از عکس‌ها دسترسی داشته باشید (شاید برای آپلود در وب‌سایت) پس باید آن را در درون گوشی یا تبلت خود داشته باشید و آن را بیابید.

در اندروید تصاویر به صورت اندازه کامل و به شکل خودکار در پوشه Instagram و در گالری دستگاه شما ذخیره می‌شوند؛ در iOS نیز تصاویر به camera roll اضافه می‌شوند. در هر دو مورد شما باید مطمئن شوید که ذخیره نسخه اصلی تصاویر از درون صفحه تنظیمات اینستاگرام فعال باشد (به صورت پیش‌فرض فعال است). به یاد داشته باشید حداکثر رزولوشنی که اینستاگرام تصاویر را ذخیره می‌کند 2048 2048 پیکسل است (صرف نظر از قابلیت‌های دستگاه شما).

2. تصاویر خود را در وب قرار دهید

 

 

گاهی شده که یک عکس در اینستاگرام آنقدر الهام بخش و نکته آموز باشد که بخواهید در وبلاگ خود آن را قرار دهید؟ خب برای اینکار نیز راهی بسیار آسان وجود دارد؛ با کلیک بر روی دکمه منوی هر عکس (به صورت سه نقطه افقی) و انتخاب View Photo Page و سپس دوباره انتخاب دکمه منو و باز کردن آن، شما با گزینه‌ای به نام Embed رو به رو می‌شوید. زمانی که Embed را انتخاب کنید، در پنجره‌ای کوچک لینک آی‌فریم از آن عکس به شما داده می‌شود که با جایگذاری آن در هر جایی می‌توانید تصویر اینستاگرام را به اشتراک بگذارید، همچنین در مورد دیگر استریم‌های اینستاگرام نیز اینکار به راحتی تصاویر خود شما قابل انجام است. هر کدام از Embed‌هایی که انجام می‌دهید همراه با یک لینک از همان عکس در شبکه وب موجود است و تنها زمانی این لینک کار می‌کند که وضعیت اکانت آن عکس‌ها به صورت عمومی (Public) باشد و اگر محتوای اکانت به صورت خصوصی (private) تعیین شده باشد، به شما اجازه اشتراک داده نخواهد شد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، تکنولوژی، موبایل، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:, ] [ 14:6 ] [ زهرا ]

۱۱۳

تعداد سلاح‌های دست‌سازی که در خلال جنگ جهانی اول برای کشت و کشتار انسان‌ها به کار گرفته شد. سلاح‌های مورد استفاده در این جنگ عالم‌گیر در قالب پروژه‌ی ویژه‌ای دسته‌بندی شده است؛ که برخی از آن‌ها را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید. از آنجایی که این پروژه هنوز به اتمام نرسیده، می‌توانید در صورتی که به این موضوعات علاقه دارید، در آن مشارکت کنید. در وسط تصویر می‌توان سلاح خودکار کلت/برونینگ مدل ۱۸۹۵ را مشاهده کرد که در این جنگ در ارتش کانادا و بلژیک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بره

۶۰ درصد

مقدار کاهش دی‌اکسید نیتروژن در هوای آلوده‌ی شهرهای ایالات متحده از ۱۹۸۰ میلادی. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده این کاهش را به دلیل بهینه‌سازی سوخت خودروها و به کارگیری فناوری‌های کاهش آلودگی در نیروگاه‌ها می‌داند.

بره

۶۵ تا ۶۸ هزار دلار

قیمت تقریبی اسکلت‌های خارجی ReWalk در ایالات متحده. این اسکلت‌های خارجی به افرادی که از جراحت‌های ستون فقرات رنج می‌برند کمک می‌کند به طور مستقل و بدون نیاز دیگران بنشینند، بلند شوند و راه بروند. شرکت فناوری‌های پزشکی آرگو که سازنده اسکلت خارجی ReWalk است به تازگی موفق به دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (یا FDA) شده است؛ بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند با این تأییدیه بازاریابی و فروش محصولات خود را در خاک امریکا آغاز کنند.

 

statnums-51-1

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:, ] [ 15:53 ] [ محمد حسن ]

اگر از آن دسته افرادی هستید که خروپف می کنند، احتمالاً شما تنها کسی هستید که در خانه به خوبی می‌خوابد! در اینجا راه‌هایی برای درمان خرناس پیشنهاد شده که با رعایت آنها هم شما راحت می شوید، هم خانواده‌تان!

 

 

 

 

از چیزهایی که خروپف را تشدید می کنند، دوری کنید. مثل قرص‌های خواب‌آور، قهوه و خوردن غذاهای سنگین قبل از خواب.

 

 

 

اگر دارویی مصرف می‌کنید، از پزشک خود درمورد اینکه آیا جایگزین داروی دیگری می‌شوند سوال کنید. شاید همین داروها عامل خروپف باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:, ] [ 18:34 ] [ محمد حسن ]

موسسه طب سنتی چین اقدام به طراحی و چاپ یک نقشه از صورت انسان کرده است. هر جوش یا لکه در منطقه‌ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می‌توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.

 



۱و۲:دستگاه گوارش- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود‌ها) بپرهیزید.
میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.



۳: کبد- جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می‌دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می‌خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.



۴و۵: کلیه‌ها- هر لکه یا جوش در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم‌آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!


 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ] [ 14:15 ] [ زهرا ]

میوه! این نعمت‌های آبدار و خوشمزه‌ی الهی! سرشار از ویتامین و فیبر! یکی از آن نعمت‌هایی که ضامن سلامتی و طول عمر است.

 از توت و تمشک گرفته تا طالبی و هندوانه هر یک خواص فوق‌العاده‌ای دارند که باید در برنامه‌ی غذایی روزانه گنجانده شوند.

در غیر این صورت شک نکنید که امروز و فردا یک جای کار بدن خواهد لنگید. با ما باشید تا با چند میوه‌ی درمانگر بیشتر آشنا شوید.

 

توت فرنگی

 

 کلاً توت‌ها منبع خاصیت هستند. توت‌فرنگی نیز جزو میوه‌های ریز و خوش‌طعمی است که ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. این توت خوش‌رنگ دیورتیک (ادرارآور) و ملین است و مصرف آن باعث احساس شادابی می‌شود.

 این میوه‌ی ریز سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که سلامتی‌تان را تضمین خواهند کرد. افرادی که از بیماری نقرس رنج می‌برند حتماً توت‌فرنگی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود داشته باشند.

 

گیلاس

گیلاس خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان کبد و سرطان ریه را کاهش می‌دهد. دم گیلاس خواص دیورتیک دارد و باعث تمیزی کلیه‌ها می‌شود. می‌توانید دم یا همان چوب گیلاس را دم کرده و میل کنید.

 

 انار

انار برای درمان سرفه‌های طولانی و همچنین رفع تب، اسهال و معده درد و غیره مفید است. یاقوت‌های قرمزی که کنار هم رج زده و بی‌ادعا شما را به لذت بردن از طعمشان دعوت می‌کنند تقویت‌کننده مفاصل هستند و باعث بهبود آرتروز دست‌ها و زانوهایتان می‌شوند. انار باعث تقویت لثه‌ها شده و همچنین برای سلامت پروستات آقایان بسیار مفید است.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 13 تير 1393برچسب:, ] [ 12:56 ] [ زهرا ]

در حالي‌که اين روزها تب فوتبال و جام جهاني سرتاسر جهان را فرا گرفته است هنرمنداني هستند که در اين بين آثاري مرتبط با موضوع فوتبال خلق مي‌کنند و اتقاقاً در نوع خود جالب و خاص هستند. پس از پايان مرحله گروهي جام بيستم در برزيل از نقاشي‌هاي خياباني رونمايي شد که مربوط به پنج صحنه معروف اين مرحله از اين تورنمنت بود.

 

ليونل مسي از آرژانتين

ليونل مسي، ستاره تيم ملي آرژانتين در مرحله گروهي جام جهاني 2014 برزيلنه‌تنها يک‌‌بار بلکه چندين مرتبه به داد تيمش رسيد. در سه بازي آلبي‌سلسته که با اختلاف يک‌گل به پيروزي رسيد مسي چهار گل به ثمر رساند ولي هيچکدام از گل‌هاي او در اين مرحله به اندازه گلي که در دقيقه 1+90 به ايران زد و قلب ايرانيان را شکست خاطره‌انگيز نبود.

 

نيمار از برزيل

نيمار، سوپراستار سلسائو در رقابت‌هاي جام بيستم است. او با دو گلي که مقابل کرواسي در بازي افتتاحيه به ثمر رساند، زمينه‌ساز پيروزي 3 بر يک تيمش در نخستين گام شد. پس از گل به خودي که مارسلو در دقيقه 11 به ثمر رساند برزيل با گلي که نيمار در دقيقه 27 به ثمر رساند به بازي برگشت و در ادامه اين بازيکن در دقيقه 71 از روي نقطه پنالتي ميزبان را پيش انداخت. در نهايت هم اسکار تير خلاص را بر پيکر کرواسي وارد کرد تا شاگردان فيليپه اسکولاري 3 بر يک پيروز ميدان شوند.

 

کلينت دمپسي از آمريکا

با گلي که کلينت دمپسي، کاپيتان آمريکا در ثانيه 30 بازي اين تيم مقابل غنا به ثمر رساند شروعي رؤيايي را براي شاگردان يورگن کلينزمن رقم زد. آمريکايي‌ها با پيروزي 2 بر يک در اين بازي گامي بلند براي صعود از گروه G جام جهاني برداشتند.

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، عکس، ورزشی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ] [ 12:54 ] [ زهرا ]

 

هر یک از رنگ ها در روانشناسی نشانه ای دارند اگر از هر کدام از این رنگ‌ها متنفرید می‌تواند نشانگر این موضوع باشد که‌:                      

 

 قرمز:                           

بسیار دلواپس و ناامید هستید. شاید هم از خستگی و ضعف جسمی رنج می‌برید. امکان دارد که در روابط جنسی و حتی در موقعیت اجتماعی شکست خورده باشید. اما مشکل واقعی‌تان این است که همیشه دنبال هدف‌های بزرگ و غیرعملی می‌روید و وقتی هم که شکست می‌خورید در لاک خود فرو می‌روید. چه عیبی دارد که دنبال یک زندگی معمولی باشید؟ باید این دو موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید. اگر معیار موفقیت ثروت بود، پس ثروتمندان می‌بایست خوشبخت‌ترین آدمها باشند که معمولاً این طور نیست‌.                 

   

نارنجی‌:                                        

به خاطر عمر و سالهایی که به بطالت تلف کرده‌اید بر خود خشم دارید ولی یادتان نرود که فقط شمانیستید که مسؤولیت همه بدبختی‌های دنیا را بر دوش دارید اگر بتوانید مشکلات خصوصی خود و خانواده‌اتان را حل کنید مطمئن باشید که خیلی زرنگید.                         

 

 آبی‌:                       

 از زندگی و یکنواختی آن خسته شده‌اید. احتیاج به تنوع و هیجان دارید و به همین زودی هاست که قید و بندهای زندگی را از هم خواهید گسست‌. در دوره‌ای هستید که احساس می‌کنید دلتان می‌خواهد همه چیز را تغییر بدهید و دستی بر سر و صورت خود بکشید و شاید هم فرم موها را عوض کنید و لباستان را تغییر بدهید.  

             

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 16:34 ] [ زهرا ]

 

 

 نوشابه را که فراموش نکرده اید ؟

 نوشابه میتونه خیلی مزایای دیگه داشته باشه ، به بخشی از اونها نگاهی بندازیم

 

نوشابه سیاه یکی از پرمصرف‌ترین و البته مضرترین نوشیدنی‌های دنیاست. سال‌هاست سازمان‌های بهداشتی و درمانی

درباره مضرات مصرف نوشابه حرف می‌زنن، اما اقلا گوش ما ایرانی‌ها بدهکار نیست و می‌خواهیم

 همچنان بزرگ‌ترین مصرف کننده نوشابه باشیم.

 

نوشابه خارج از بدن می‌تونه مفید باشه. مثلا می‌تونه دوست خوبی برای ماشین‌تون باشه. یه تیکه فویل آلومینیومی رو

مچاله کنید و تو نوشابه سیاه فرو کنید، بعد فویل رو روی زنگ‌زدگی سپر ماشین بمالید تا از بین

 بره. یا برای یخ‌زدایی شیشه جلوی ماشین ازش استفاده کنید. لک بدمنظره روغن ماشین روی موزائیک رو هم می‌تونید با

یه قوطی نوشابه پاک کنید.

 

حالا که با نوشابه سراغ ماشین رفتید، بقیه بطری رو دور نریزید. برای اینکه چمن‌های سرسبزتری داشته باشی ماهی یه

بار روی چمن نوشابه بپاشید.

 

برای پاک کردن درز بین کاشی‌ها از نوشابه سیاه استفاده کنید.

 

 

 


موضوعات مرتبط: پست های جالب، مقاله، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, ] [ 11:34 ] [ زهرا ]
 
 
 
ترس، اضطراب و استرس را در خود از بین می‌برید
 
نمی‌توانید در عین حال شاد و افسرده باشید. این غیرممکن است. وقتی تصمیم می‌گیرید درون خودتان مثبت باشید، منفی‌ها دیگر باید بیرون بروند. درست مثل
وارد شدن به یک اتاق تاریک می‌ماند؛ شما سر تاریکی داد نمی‌زنید و نمی‌گویید که باید از آنجا بیرون برود. سعی نمی‌کنید آن را بگیرید و جسم آن را از اتاق
بیرون بینذازید تا نور بتواند داخل شود. شما آن را نادیده می‌گیرید چون می‌دانید که کاری که باید بکنید این است که خیلی ساده کلید برق را بزنید و همان موقع
نور وارد خواهد شد. وقتی نور باشد، تاریکی اتوماتیک‌وار ناپدید می‌شود. هیچ جنگی نیست
 
!
احساس بهتری پیدا می‌کنید
 
وقتی در وضعیت ذهنی شادی و لذت باشید، بدنتان موادی ترشح می‌کند که آن احساس «فوق‌العاده» را به شما می‌دهد
 
 
 
 
.
بدن تان خود را التیام می‌بخشد
 
وقتی شاد هستید، بدن شما اندورفین و سایر مواد شیمیایی که به ترمیم و التیام یافتن بدن کمک می‌کند، ترشح خواهد کرد. انبوهی از داستان‌های افرادی است که
 
بهبودی‌های معجزه‌آسا داشته‌اند. برای خیلی‌ها پیش آمده که بدنشان سرطان و بیماری‌های دیگر را با التیام داده و یا از بین برده است. علم ثابت کرده است که
 
وقتی ترس و تردید از بین برود، فرصت بهتری برای بهبودی به بدن داده می‌شود
 
.
در فرکانس انرژی بالاتری حرکت خواهید کرد
 
وقتی شاد هستید، در سطح بالاتری از معنویت به سر می‌برید؛ وضعیتی برای بخشیدن و دوست داشتن، همان خصوصیات خداوند، همان نیروی برتری که باعث
 
تپیدن قلبتان و نظم کهکشان‌ها می‌شود
.
به دیگران انرژی مثبت می‌دهید
 
یک لبخند، به کسی که از جلوی او عبور می‌کنید باعث می‌شود آنها هم به شما در جواب لبخند بزنند. این حس خوبی به شما نمی‌دهد؟ به آنها هم دقیقاً همین حس
 
خوب را منتقل می‌کند
.


موضوعات مرتبط: پست های جالب، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:16 ] [ زهرا ]

آقا با شما هستم! حواستان نیست!؟ کجایی؟ شنیدی چی گفتم!؟ این جملات و پرسش‌ها بارها و بارها در طول روز

میان افراد مختلف رد و بدل می‌شود. کسانی که باید چندین بار جمله‌ای را تکرار کنید تا بشنوند، یا آدم‌هایی که چند

دقیقه‌ای پشت چراغ راهنمایی چهارراه که دیگر سبز شده است منتظر می‌ایستند.

 

حتماً شما هم چنین افرادی را می‌شناسید یا گاهی خودتان با این مشکل روبه‌رو هستید، اما دلیل این بی‌توجهی‌ها چیست؟

چه چیزی باعث می‌شود تا این حد بی‌دقت باشیم و نتوانیم تمرکز کنیم؟ البته در دنیای شلوغ امروزی، عدم تمرکز

حواس عادی است، زیرا این دنیا پر است از عوامل برهم زننده تمرکز و هوشیاری. به همین دلیل، متخصصان در

تلاشند به انسان امروزی کمک کنند تا متمرکزتر و آرام‌تر به کارهایش برسد.

 

انجام کارهای خسته‌کننده

 

برخی از وظایف ما در طول روز جالب‌تر از بقیه است. بنابراین کاملاً طبیعی است حین انجام کارهای خسته‌کننده

تمرکز بیشتر مختل شود. وقتی بی‌حوصله هستید هر چیزی، از تماس تلفنی گرفته تا گرد و غبار روی میز کار می‌تواند

تمرکز شما را از بین ببرد. بنابراین برای حل این مشکل، بین کار به خودتان استراحت دهید و با یک لیوان چای یا

بیسکویت از خودتان پذیرایی کنید.

                                                 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, ] [ 23:15 ] [ زهرا ]

این روزها زندگی انسان‌ها با استرس و تنش زیادی همراه شده و به نظر می‌رسد همه افراد، زندگی پر از استرسی را

تجربه می‌کنند. برای همین هم خیلی‌ها به خودشان حق می‌دهند عصبانی باشند و فریاد بکشند یا شکایت‌ها و

اعتراض‌های‌شان را براحتی به زبان بیاورند. با وجود این، متخصصان و روان‌شناسان می‌گویند شکایت کردن‌های دائمی و

همیشگی می‌تواند تاثیری منفی بر سلامت جسم و روح ما بگذارد. همچنین با در پیش گرفتن چنین رفتاری، احساس غم و

اندوه هم در زندگی‌مان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

 

 

 

از طرف دیگر، استرس و تنش‌های منفی زندگی، عاملی است که می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های جسمی مانند دیابت،

آسم، سردرد و دردهای مفاصل را افزایش دهد و روح و روان‌مان را هم دچار مشکل ‌سازد اما اگر می‌خواهید هیچ وقت با

چنین عوارضی روبرو نشوید و مشکلات جسمی و روحی برای شما پیش نیاید، باید بیاموزید جلوی شکایت‌های بی‌فایده‌ را

در زندگی‌تان بگیرید و خیلی ابراز نارضایتی نکنید. برای رسیدن به آرامش می‌توانید از شیوه‌های زیر​کمک بگیرید:

 

 

1. نگرش‌تان را تغییر دهید و مثبت‌نگر شوید

 

اولین قدم برای تغییر روحیه، تغییر شیوه تفکر و طرز فکرتان است. البته ایجاد چنین تغییری در عمل بسیار سخت‌تر از

چیزی است که گفته می‌شود ولی مسلما ممکن است و می‌توان این تغییر را در زندگی ایجاد کرد. به عنوان نمونه خوب است

به خودتان یادآوری کنید زندگی هیچ وقت کامل و عالی نیست. پس شرایط زندگی را همانطور که هست بپذیرید و پیش

بروید. هر وقت هم که مانعی سر راه‌تان قرار گرفت و شما را از ادامه راه بازداشت، با خودتان بگویید همه افراد در

 

زندگی‌شان با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند و شما تنها نیستید.

 

 

2. خودتان را با شرایط هماهنگ کنید

 

در حقیقت، تنها چیزی که با اطمینان می‌توان در مورد زندگی گفت، اینست که هیچ اتفاق و شرایطی برای همیشه باقی

نمی‌‌ماند و همه چیز در طول زندگی در حال تغییر است. پس شما هم منتظر تغییر باشید و در اتفاقات ناخوشایند زندگی باقی

نمانید. بعضی از شرایطی که برای ما پیش می‌آید و اتفاقاتی که ممکن است آنها را در طول زندگی‌مان تجربه کنیم، می‌تواند

بسیار تلخ و آزاردهنده باشد اما نباید با آن احساسات به زندگی ادامه دهید. وقتی ناراحت هستید، ناراحتی‌تان را نشان دهید و

هرطور که دوست دارید، سوگواری کنید اما اجازه ندهید این وضع برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. پذیرش شرایط موجود

یکی از بهترین شیوه‌ها برای کاهش درد و غصه است و می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:2 ] [ زهرا ]
آيا مايليد به افكار كسي كه در كنار دستتان نشسته است پي ببريد؟
 
 
اگر با افراد زيادي مواجه شده باشيم مي‌توانيم بسياري از آنها را حتي از نـوع صـحـبـت‌كـردنـشـان ‌بـشـنـاسـيـم. ‌
ايجاد رابطه ‌صحيح باعث رشد عزت نفس در انسان و تقويت ارتباط ما با خودمان و اطرافيان مي‌شود.‌ هر چه بهتر و كامل‌تر با خود و ديگران ارتباط برقرار كنيم‌، ‌احساس موفقيت از ايجاد يك ارتباط صحيح و دوستانه، ما را زودتر به هدف‌هايمان مي‌رساند.
 
فرد خوددار:
 
اگر شخصي دست‌هايش را پشت كمر قفل كند، نشان مي‌دهد كه خود را به شدت كنترل كرده است.‌در اين حالت او سعي دارد خشم يا احساس نااميدي را از خود دور ‌كند. ‌
‌حالت تدافعي:‌ ‌‌ ‌اگر انگشتان دست‌ها به‌‌‌بازو گره خورده باشد نشان دهنده حالت تدافعي در برابر حمله‌اي غير منتظره و ناگهاني يا بي‌ميلي براي تغيير چهره شخص است.‌اگر ‌انگشت‌ها مشت شده باشند، حالت بي ميلي، شديدتر است.‌ ‌
 
‌متفكر:
گره كردن دست‌ها به دسته‌هاي صندلي، نشان مي‌دهد كه شخص سعي دارد احساس خود را مهار كند. اما قفل كردن قوزك پاها به يكديگر حالت تدافعي است.‌ اين ‌حالت بيشتر در مسافران مضطرب هواپيماي هنگام پرواز و فرود آن ديده مي‌شود. ‌‌ ‌
 

 


موضوعات مرتبط: پست های جالب، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:, ] [ 23:42 ] [ زهرا ]

چگونه پوستي شاداب داشته باشيم

باید بدانیم که شاداب شدن پوست در عرض یک روز امکان پذیر نیست. اما شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد که می توانید پوست خود را در مدت کوتاه یک ماه بهبود ببخشید. یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید تا در مدت بسیار کوتاهی پوست شادابی داشته باشید.اول با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید.
درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دکتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه کلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دکتر «نیکولاس لوو»، از دانشکده پزشکی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست.


البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. تا جایی که می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند.
مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:, ] [ 22:54 ] [ زهرا ]

***توجه***

دختران جوانی که از جوش ها و آکنه های خود خسته شده اید، از امروز از شر آنها خلاص شوید

 

تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری ها به چند هزار سال پیش برمی گردد؛ اثربخشی بعضی از این داروهای گیاهی را علم ثابت کرده است و بعضی را هنوز نه؛ آویشن از آن گیاهانی است که این روزها دانشمندان درباره اثربخشی آن به یافته های جدیدی رسید ه اند.

 


معجزه آویشن

آکنه ها اکثرا به وسیله یک باکتری با نام پروپیونی باکتریم به وجود می آید. این باکتری منفذهای پوست را عفونی می کند و در نتیجه تبدیل به جوش می شود.در حال حاضر برای درمان آکنه از آنتی بیوتیک، کرم های موضعی و بنزوئیل پراکسید شیمیایی استفاده می شود و همان طور که می دانید، اینگونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست می شود، همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، حتی این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان باکتری نسبت به آنتی بیوتیک مذکور مقاوم شود

 


دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش

 


آویشن ارگانیک خشک: برای کشتن باکتری های ایجادکننده آکنه
سرکه سیب: آنتی باکتریال و پاک کننده پوست
آب آلوورا: مرطوب کننده، آبرسان و تنظیم کننده ph پوست

 


برگ های آویشن را با چاقو خرد کنید و بعد آنها را درون یک شیشه دردار بریزید؛

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, ] [ 22:55 ] [ زهرا ]

 

با توجه به افزایش حساسیت و توجه عمومی نسبت به مساله تغییرات آب و هوایی و همچنین بروز بحران های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت، خودروهای سبز بیش از پیش در کانون توجه جهانی قرار گرفته اند. بر همین اساس، عرضه نمونه ای از مدل های پر فروش شرکت های خودروسازی به صورت هیبرید و یا تمام الکتریک به جریانی جدید در این صنعت مبدل شده است. در ادامه این مطلب 10 مدل از برترین خودروهای سبز جهان در سال 2013 را معرفی می کنیم.

لینکلن MKZ هیبرید 2013

 

مصرف سوخت شهری/بزرگراه/ترکیبی مایل در هر گالن:45/45/45

 

 

 

 

تویوتا آوالون هیبرید2013

 

مصرف سوخت شهری/بزرگراه/ترکیبی مایل در هر گالن: 40/39/40

 

 

 

 

هوندا فیت EV 2013

 

 

میزان مصرف شهری/بزرگراه/ترکیبی معادل مایل در هر گالن: 132/ 105/118

دامنه حرکت: 82 مایل

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، عکس، خودرو، تکنولوژی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:, ] [ 18:28 ] [ محمد حسن ]

 

 آیا میدانستید که خورشید روزانه معادل صد و بیست و شش هزار میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد ؟

آیا میدانستید که زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟

 آیا میدانستید که هر ساله حدود پانصد شهاب‌سنگ نسبتا" بزرگ به زمین برخورد می‌کند ؟

آیا میدانستید که ایرانیان اولین بار نمایش های همگانی (تئاتر) را اجرا نموده اند و همانها گریم و ساخت نقاب را در ۱۵ هزار

سال پیش پایه گذارده اند ؟

آیا میدانستید که گرده گل هرگز فاسد نمی شود و از محدود مواد طبیعی است که تا زمان نامحدودی باقی می ماند ؟

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، پست های جالب، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, ] [ 17:35 ] [ محمد حسن ]

 

علت ایجاد کک و مک

كك و مك بيشتر در افرادي شيوع پيدا مي‌كند كه پوستي روشن و سفيد موها و چشماني

رنگي دارند كه در واقع نتيجه طبيعي عمل سلول‌هاي رنگ‌ساز است. نقاطي از بدن كه در

معرض تشعشع آفتاب قرار مي‌گيرند، بيشتر دچار كك و مك مي‌شوند و اين بدان علت است

كه در اثر تابش آفتاب و اشعه ماوراي بنفش، ملانين كه از سلول‌هاي رنگ‌ساز پوست

ترشح مي‌شود، به‌طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به‌وجود آمدن كك و مك

مي‌شود.



به وجود آمدن كك و مك مي‌تواند دو علت داشته‌ باشد يا ژنتيك است يا به دليل قرار گرفتن

زياد در مقابل آفتاب. بعضي از افراد به‌طور ارثي مستعد كك و مك هستند و معمولا همين

افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتي صورت‌شان پر از كك و مك مي‌شود و اين

دقيقا همان دليلي است كه همه جا، استفاده از ضدآفتاب تاكيد مي‌شود. كك و مك‌هاي ناشي

از آفتاب معمولا روي كمر و ‌شانه‌هاي افرادي به‌وجود مي‌آيد كه بيشتر اهل آفتاب گرفتن

هستند. هر چند درمان قطعي براي اين عارضه وجود ندارد اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهيز

از قرار گرفتن در معرض نور شديد خورشيد و ايجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع

حفاظ‌ها (كلاه و عينك) كرم ضد‌آفتاب و. . . مي‌تواند در كاهش آن نقش داشته باشد.

 

راه حل های خانگی رفع کک و مک


راه‌حل‌هاي خانگي وجود دارد كه از قديم براي از بين بردن كك و مك‌ها استفاده مي‌شده، در

اين راه‌حل از موادي استفاده مي‌شود كه در همه آشپزخانه‌ها وجود دارند و به‌طور

حيرت‌آوري مي‌توانند موثر باشند.

1- شير ترش شده ممكن است كك مك‌ها را كامل از بين نبرد ولي مي‌تواند كمك كند رنگ

آن‌ها كمي روشن شود و اين به علت اسيد لاكتيك موجود در آن است. ميزان اين اسيد در

شير ترش شده بسيار بيشتر از شير ترش نشده است. براي اين كار كافي است صورت‌تان

را با مخلوط شير ترش شده و آب بشوييد.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:, ] [ 12:0 ] [ زهرا ]

 

موتور جستجوی گوگل، غول بزرگ و دوست داشتنی فضای مجازی، جایی است که هر چه بخواهید در آن پیدا می شود و خیلی وقت ها با یک سرچ ساده می توانید به آنچه مد نظرتان است برسید.

جستجو در گوگل ظاهر سخت و پیچیده ای ندارد، اما دانستن برخی ترفندها و میانبرهای ساده می تواند به ما کمک کند ساده تر و زودتر به جواب برسیم. ضمن اینکه این کلک های به ظاهر ساده از ما یک جستجوگر حرفه ای می سازد.

در گزارش پیش رو چند روش و ترفند ساده برای بهتر نتیجه گرفتن از سرچ در گوگل را به شما معرفی می کنیم:

 

نیازهای روزانه

1. آب و هوا

برای اطلاع از وضع آب و هوای شهر مورد نظر خود کلمه  weather را در باکس گوگل تایپ کنید و به دنبال آن نام شهر مورد نظر خود را بنویسید. اولین نتیجه گوگل پاسخ سوال شماست.

 

 

2. قیمت سهام

برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود درباره بازار سهام، نماد آن را در باکس گوگل بنویسید و با کلیک روی اولین لینک به پاسخ سوال خود برسید.
 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, ] [ 12:31 ] [ محمد حسن ]

هر کس در انجام کاری بیشتر از ذی نفع و ذی صلاح دخالت و پافشاری کند، می گویند: فلانی کاسه داغتر از آش است .

 

 

قبلا دراینگونه موارداصطلاح دایه مهربانتراز مادر به کار برده می شد ولی درعصر قاجاریه واقعه تاریخی جالبی عنوان این مقاله را مرادف اصطلاح مزبور قرار داده است که به شرح ذیل است:

درزمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار همه ساله یکروز از فصل بهاردر سرخه حصار تهران برنامه آشپزان با حضور شاه وخاندان سلطنت واعیان و اشراف کشور با تشریفات خاص وبرنامه مفصلی که در مقالات آش شله قلمکار وسبزی پاک کردن اجرا می شده است که تمام امرا و صدورمملکت درپختن این آش کذایی کار و وظیفه ای بر عهده داشته اند .

یکی سبزی پاک می کرد ، دیگری خس و خاشاک نخود و لوبیا را می گرفت یکی دیگر بادنجان پوست میکند ، یکی هم هیزم زیردیگ می گذاشت.

خلاصه تمام اعاظم کشور از زن ومرد به کاری اشتغال داشته اند و در پیشگاه سلطان خودرا به نحوی خادم وخدمتگزار جلوه می داده اند !

یکی ازمواد اساسی برنامه آشپزان این بود که چون آش شله قلمکارکاملا طبخ و آماده می شد آن را در قدح های چینی بزرگ و کوچک می ریختند و به فراخور مقام و منزلت بین وزرا و امرا و رجال وهمسران شاه که افتخار حضور داشته اند تقسیم می کرده اند .

آن گاه سفره عریض و طویلی گسترده می شد . هرکس به جای خود که قبلا معین شده بود می نشست و از ظرف مخصوصش با تظاهر به کمال میل و اشتها تناول می کرد .

سرانجام هریک از مدعوین موظف بود قدح چینی را پس ازخوردن آش پر از سکه طلا و اشرفی کند و به حضور قبله عالم تقدیم دارد ! به قول آقای دکتر احسان طباطبائی صاحب کتاب چنته درویش که در رابطه با این آش مورد بحث می نویسد :

"... دراینجا بر خلاف مثل معروف ، که هرکس به قدر پولش باید آش بخورد اتفاقا هیچکس صد یک بلکه هزاریک پول تقدیمی آش نمی خورد و این پول را فقط برای افتخارتقرب به حضور ملوکانه تقدیم می نمودند و گاهی هم ناصرالدین شاه بر سر حال بود و به کسی خیلی لطف و مرحمت داشت واز او احوالپرسی می نمود ..."

خلاصه "... رسم چنین بود که آن شخص پس از خوردن آش ، کاسه خودرا پر از اشرفی کرده نزد شاه بفرستد ."

" با آنکه طبع بلند پرواز بشر زیادت طلب است و به هر جاه و مقامی باشد آرمان جلال و جبروت بیشتری دارد اما در این روز با آنکه مقام شامخی داشتند آرزو میکردند پست ترین مقام را داشته باشند وچون کاسه هر کس بزرگتر بود در این معامله زیادتر پول داغتر می شد می گفتند : کاسه از آش داغتر است ."

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, ] [ 12:26 ] [ محمد حسن ]

تغذیه یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده سلامتی است. تا به حال با خودتان فکر کرده اید که غذایی که می خورید چقدر می تواند در سلامت شما نقش داشته باشد؟

 

اگر به سلامت خود اهمیت می دهید، دائما در حال طرح این پرسش هستید که آیا این را بخورم یا نه؟ اما با خواندن این مطلب می دانید که چه چیزی را باید کمتر بخورید.

 

::::  فرآورده های گوشتی

 

موسسه تحقیقات سرطان در آمریکا بر این باور است که فراورده های گوشتی همچون سوسیس و کالباس به سبب اعمال فرآیندهایی همچون دودی کردن، نمک زنی و اضافه کردن مواد شیمیایی نگهدارنده، ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. این در حالی است که این موادغذایی سرشار از نمک، چربی و کلسترول هستند و خالی از مواد معدنی مورد نیاز بدن همچون فیبر می باشند.

 

 

::::  چیپس سیب زمینی

 

 

 

احتمالاً شما هم می دانید که چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده سرشار از چربی است و خوردنشان به چاق شدن شما کمک می کند. ولی چیزی که شما نمی دانید وجود ماده ای سرطانزا با نام آکریل آمید است. این ماده زمانی تولید می شود که ماده غذایی در دمای بسیار زیاد پخته و یا سرخ می شود.

 

یکی از پروفسور های دانشگاه کلارک در آمریکا می گوید: من تخمین می زنم که سالانه هزاران نفر به سبب خوردن آکریل آمید به سرطان مبتلا می شوند.

 

 

::::  موادغذایی با برچسب تجاری کم-چرب

 

 


مراقب برچسب کم-چرب بر روی موادغذایی باشید که شما را گول نزند. ماست، شیر و یا سس مایونز کم-چرب،  نمک و شکر را با مواد غیر طبیعی جایگزین می کنند تا به آنها طعم خوبی بدهند. بهتر است به جای اینکه به دنبال برچسب کم چرب باشید، موادغذایی طبیعی را تهیه کنید.

 

 

::::  مارگارین

 

 

با اینکه آن را جانشین بدون کلسترول کره می دانند، مارگارین سرشار از چربی ترانس است. خوردن آن سبب می شود تا کلسترول خون شما افزایش یابد و دیواره رگهای شما آسیب ببینند. بهتر است از روغن زیتون و یا دیگر چربی های اشباع نشده استفاده کنید.

 

 

:::: نوشابه

 

یکی از موثرترین مواد بر روی اضافه وزن شما، نوشابه است. هر نوشابه یک نفره تقریبا حاوی ۱۰ قاشق چایخوری شکر می باشد. علاوه بر چاقی، خوردن ۲ نوشابه در هفته می تواند ریسک ابتلا به سرطان پانکراس را در شما ۲ برابر کند. خبر بدتر اینکه خوردن بیش از ۲ نوشابه در روز خطر مرگ شما را به سبب بروز بیماری های قلبی و عروقی چند برابر می کند و باعث تشدید احتمال ابتلا به بیماری دیابت خواهد شد.

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, ] [ 12:20 ] [ محمد حسن ]

 

برای پیدا کردن یک چیز کوچک مثل گوشواره کافیست سر جاروبرقی را با پارچه ای ببندید


و با استفاده از جارو برقی آنرا بیابید

 

 

 

برای تا نشدن کاغذ کادو و کاغذهای دیگر از رول وسط دستمال توالت استفاده کنید

 

 

 

 

برای بازکردن بسته بندی پلمب شده سفت میتوانید بجای کار سخت با قیچی از در کنسرو بازکن به

راحتی استفاده کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، پست های جالب، مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 13:8 ] [ محمد حسن ]

در این روزگار، همه حرف خوب می زنند اما آنچه برای دیگران توصیه، نصیحت و سخنرانی می کنند در

عمل ناقص اجرا می شود. درست مثل روشنفکری ایرانی، که مثل بعضی چیزهای دیگر در مملکت ما،

ناقص متولد شده است؛ مرور رفتار زشتی که به جهت تکرار تبدیل به فرهنگ فردی ما شده است. اما با کنار

گذاشتن آنها می توان دنیای جدیدی را برای خود و کائنات ساخت .

 

۱. هیچکس عقل کل نیست!

 

در این جهان و بین مخلوقات خداوند، از شما بهتر نیز وجود دارد. بعضی از ما تصور می کنیم خدا فقط ما را

با نهایت درایت و تفکر آفریده است. نشانه دانایی؛ اقرار به نادانی و ناتوانی در برابر دانش حقیقی کائنات

است. در بارگاه حضرت عشق، آنها که ندانستند، به نادانی خویش اعتراف کردند اما شیطان که فرشته

مغرور خداوند بود به تصور دانایی خویش، جاهلانه عمل کرد.

 

۲. با یک بار دیدن یک نفر، قضاوت نکنیم

 

یکی از کارهای زشتی که معمولاً ما انجام می دهیم، قضاوت غیر عادلانه درباره افرادی است که شاید فقط

یک بار آنها را دیده باشیم! این نهایت ظلم در حق شخصی است که نمی شناسیمش. آن قدر مطمئن قضاوت

می کنیم و به شایعات دامن می زنیم! هیچ اشکالی ندارد که در اظهارنظرهایمان درباره سایرین، عجله نکنیم

و برای حرمت و آبروی افراد احترام قائل شویم.

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 13:1 ] [ محمد حسن ]


حضور فناوری تلفن‌های همراه هر روز در زندگی ما بیشتر از گذشته می‌شود، به گونه‌ای که به بخشی جدایی

ناپذیر از زندگانی اغلب ما بدل شده است. موضوعی که بیشتر افراد نمی‌توانند آن را باور کنند، میزان آسیب و

صدماتی است که این فناوری می‌تواند بر بدن آدمی داشته باشد. در این اینفوگرافیک تنها به برخی از خطراتی

که از بابت استفاده از تلفن‌های همراه سلامت ما را مورد مخاطره قرار داده است می‌پردازیم. آیا وقت آن نرسیده

که بیشتر به فکر سلامتی خودمان باشیم؟

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، عکس، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 12:58 ] [ محمد حسن ]

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، عکس، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:, ] [ 12:57 ] [ محمد حسن ]


 

 

شما هم می دانید که پشه ها بیشتر جذب برخی افراد می شوند و به نظر می رسد قسمتهایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می دانید چرا این گونه است؟ این موضوع یکی از وسیع ترین تحقیقات در سال های اخیر بوده است.


بر طبق تحقیقات، هر نوع پشه، به یک چیز جذب می شود، برای مثال برخی پشه ها ممکن
است جذب خون انسان شوند، در حالی که برخی دیگر تنها جذب خون حیوانات می شوند


در متن زیر برخی از مواردی که پشه ها را جذب می کنند، نام می بریم



دی اکسید کربن

 

 

 

دی اکسید کربن یکی از مهم ترین گازهای جذب کننده پشه ها می باشد و آنها می توانند بوی این گاز را از فاصله چهار و نیم متری احساس کنند
از آنجا که انسان با هر تنفس، مقداری دی اکسید کربن از بدن خارج می کند، پس تقریبا غیرممکن است پشه ها جذب انسان نشوند

 

هنگامی که یک پشه ماده، بوی دی اکسید کربن را احساس می کند، به صورت مارپیچی پرواز می کند تا خود را به منبع این بو برساند
پس با این توصیف، وقتی یک خانم باردار مقدار دی اکسید کربن بیشتری را دفع می کند، پس پشه ها بیشتر جذب او می شوند

 

 

 

 

  تحرک بدنی

 

پشه ها بیشتر جذب افراد دارای تحرک بدنی می شوند تا افراد کم تحرک.


اگر یک فعالیت ورزشی انجام دهید، افزایش بازدم، تحرک، عرق کردن و گرمای بدن باعث جذب بیشتر پشه ها به سوی شما می گردد.

 



 گروه خونی

 

 پشه ها بیشتر جذب افراد با گروه خونی O می شوند. پشه بیشتر جذب گروه خونی فرد می شود تا بوی او. اما این را باید گفت که هر دوی این ویژگی ها توسط یک ژن منتقل می شود، پس نمی توان با این گونه پشه ها مبارزه کرد

 

 


 بوی پا

 

یکی از بوهای جذاب برای پشه ها، بوی عرق پا می باشد. هنگامی که دی اکسید کربن با بوی پا ترکیب می شود، بسیاری از پشه ها را جذب خود می کند و بسیاری از بیماری ها نیز با همین پشه ها منتقل می شوند.

 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 11 تير 1392برچسب:, ] [ 22:53 ] [ محمد حسن ]

کارامبولا (Carambola) - میوه‌ی ستاره‌ای

 

 

 

نام این میوه کاملا مناسب با شکل ظاهری آن است. "کارامبولا" به طور کلی بومی جنوب شرق آسیا است،

اگرچه کارشناسان معتقدند به راحتی در نقاط گرمسیری دیگر نیز رشد می کند. هنگامی که کارامبولا برش

می خورد کاملا شبیه به یک ستاره پنج پر است. این میوه شیرین نه تنها مزه خوبی دارد، بلکه غنی از

ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها بوده و از اسید، قند و سدیم پایینی برخوردار است.

 

 

 

پیتایا (Pitaya) - اژدها میوه

 

 

 

 

"پیتایا" حاوی طیف وسیعی از مواد خوشمزه از انواع مختلف کاکتوس است. این میوه در کشورهای مختلف

آسیایی رشد کرده و به واسطه کشور یا منطقه‌ای که در آن می روید دارای نام‌های مختلفی است که از آن

جمله می توان به "توت فرنگی گلابی" یا "میوه مروارید" اشاره کرد. گوشت میوه پیتایا دارای دانه‌های سیاه -

مشابه با کیوی - بوده و به صورت خام خورده می شود. این میوه اندکی ترش مزه است.

 

 

دوریان (Durian) - میوه بد بو

 

 

 

"دوریان" از بویی به واقع بد برخوردار است که بسیاری را حتی از مزه کردن آن باز می دارد. اما دوریان

به عنوان پادشاه میوه‌ها نیز شناخته می شود زیرا بخش خوراکی آن بسیار خوشمزه بوده و در بسیاری از

بشقاب‌های کشورهای جنوب غرب آسیا استفاده می شود. در شرایطی که بیش از 30 نوع گیاه دوریان وجود

دارد، اما تنها 33 درصد از آنها خوراکی هستند.

 

 

 


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 9 تير 1392برچسب:, ] [ 23:4 ] [ محمد حسن ]
 
 
 
خوردنی‌های ممنوعه!
سایت پرونسیون به تازگی فهرستی از قسمت‌های آسیب‌رسان چند گیاه را منتشر کرده که کمتر کسی گمان می‌کند خوردن آنها به بدن صدمه بزند. تهیه فهرست این چند گیاه و میوه بعد از آن صورت گرفت که گزارش‌هایی در مورد آسیب آنها به بدن منتشر شد.
به همین دلیل و با وجود تاکید صد در صدی دانشمندان نسبت به تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه می‌شود از مصرف برگ‌ها یا هسته‌های ذکر شده در این فهرست خودداری کنید.
 

 
 
برگ ریواس
ساقه ترش‌مزه و مفید ریواس خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می‌شود. اگر‌چه می‌توان این ساقه را خام‌خواری کرد اما برگ‌های آن مسموم‌کننده هستند. دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ‌های ریواس یافت شده که به بدن آسیب می‌رسانند
 



 
 
برگ گوجه فرنگی
حتما شنیده‌اید که پوست گوجه فرنگی هضم نمی‌شود اما خوردن آن ایرادی ندارد و می‌توانید گوجه فرنگی را با پوست میل کنید. با وجود این اگر کسی هوس خوردن پوست این صیفی را کرد باید بداند که دانشمندان در‌یافته‌اند ماده‌ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ‌های گوجه فرنگی وجود دارد که مصرف آن می‌تواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.
 

 
دانه‌های سیب
بعضی‌ها بعد از خوردن سیب دانه‌های آن را هم می‌جوند . آمیگدالین ماده‌ای است سمی‌ که در دانه‌های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن مشکل‌ساز است.
 
 

 
 
مغز هلو
۸۸ میلی‌گرم سیانید! وجود این مقدار سیانید در مغز این میوه کمی‌ عجیب است. هسته ترک نخورده هلو، معده درد ایجاد می‌کند و خوردن هسته‌های ترک‌خورده آن هم سلامت عمومی ‌شما را تهدید می‌کند



 
هسته گیلاس
اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نیز به بدن آسیب می‌رساند.
 
 

 
سیب‌زمینی سبز شده

وجود مقدار زیادی از ماده‌ای به نام سولانین دلیل سبزشدن سیب‌زمینی است. این ماده که سمی است می‌تواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد. بنابراین سیب‌زمینی سبز شده را به هیچ شکلی مصرف نکنید

 

 

 



موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ 17:35 ] [ محمد حسن ]
 
 
ده فرمان لیمن

 

لطفا" روی هر جمله 1 دقیقه فکر کنید، می ارزه
 
 
 
1. Prayer is not a "spare wheel" that you pull out when in trouble, but it is a "steering wheel", that directs the right path throughout.
دعا لاستیک یدک نیست که هرگاه مشکل داشتی از ان استفاده کنی بلکه فرمان است که راه به راه درست هدایت می کند.
 
 
2. Know why a Car's WINDSHIELD is so large & the Rear view Mirror is so small? Because our PAST is not as important as our FUTURE. So, Look Ahead and Move on.
 
می دونی چرا شیشیه جلوی ماشین انقدر بزرگه ولی آینه عقب انقدر کوچیکه؟ چون گذشته به اندازه آینده اهمیت نداره. بنابراین همیشه به جلو نگاه کن و ادامه بده.
 
 
3. Friendship is like a BOOK. It takes few seconds to burn, but it takes years to write.
دوستی مثل یک کتابه. چند ثانیه طول می کشه که آتیش بگیره ولی سالها طول می کشه تا نوشته بشه
 
 
4. All things in life are temporary. If going well enjoy it, they will not last forever. If going wrong don't worry, they can't last long either.
تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می ره ازش لذت ببر، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش می ره نگران نباش، برای همیشه دوام نخواهند داشت
 
 
5. Old Friends are Gold! New Friends are Diamond! If you get a Diamond, don't forget the Gold! Because to hold a Diamond, you always need a Base of Gold!
دوستهای قدیمی طلا هستند! دوستان جدید الماس. اگر یک الماس به دست آوردی طلا را فراموش نکن چون برای نگه داشتن الماس همیشه به پایه طلا نیاز داری.
 
 
6. Often when we lose hope and think this is the end, GOD smiles from above and says, "Relax, sweetheart, it's just a bend, not the end!
اغلب وقتی امیدت رو از دست می دی و فکر می کنی که این اخر خطه ، خدا از بالا بهت لبخند می زنه و میگه: آرام باش عزیزم ، این فقط یک پیچه نه پایان
 
 
7. When GOD solves your problems, you have Faith in HIS abilities; when GOD doesn't solve your problems HE has Faith in your abilities.
وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری. وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو ایمان داره
 
 
8. A blind person asked St. Anthony: "Can there be anything worse than losing eye sight?" He replied: "Yes, losing your vision!"
شخص نابینایی از سنت آنتونی پرسید: ممکنه چیزی بدتر از از دست دادن بینایی باشه؟ او جواب داد: بله، از دست دادن بصیرت.
 
 
9. When you pray for others, God listens to you and blesses them, and sometimes, when you are safe and happy, remember that someone has prayed for you.
وقتی شما برای دیگران دعا می کنید، خدا می شنود و انها را اجابت می کند و بعضی و قتها که شما شاد و خوشحال هستید یادتان باشد که کسی برای شما دعا کرده است
 
 
10. WORRYING does not take away tomorrow's Trouble, it takes away today's PEACE.
نگرانی مشکلات فردا را دور نمی کند بلکه تنها آرامش امروز را دور می کند
 
 
 
 
 

موضوعات مرتبط: ادبی، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ 17:27 ] [ محمد حسن ]

 
تو یه جمع ۲۰-۳۰ نفره بگید که از پرتقال بدتون میاد و واکنش‌ دوستاتون رو ببینید که همه با هم می‌گن: وا! مگه می‌شه کسی پرتقال دوست نداشته باشه؟ تنوع نژاد و مزه پرتقال انقدر زیاده که اگه عاشق هر پرتقالی هم نباشید، اقلا یه مدل از پرتقالا با ذائقه‌تون جور درمیاد.

حالا اگه بدونید پوست این میوه خوش‌طعم چه خواص عجیبی داره، حتما سورپرایز می‌شید.

پوست خشک پرتقال می‌تونه تو روزای سرد زمستون بهتر از نفت و بنزین کمک‌تون کنه که یه تل هیزم رو آتیش بزنید. پوست پرتقال به خاطر داشتن روغن قابل اشتعال “لیمو نه نه” می‌تونه اولین شعله آتیش برای یه شومینه هیزمی باشه.

این روغن برای حشرات اعصاب نمی‌ذاره. کافیه یه پوره با پوست پرتقال و آب درست کنید و تو لونه مورچه‌ها و جاهایی که مگس و پشه داره بریزید و ببینید چطوری همه این جَک و جونورها فرار می‌کنن. چند تیکه پوست پرتقال نزدیک رختخواب‌تون بذارید و بدون مسموم کردن هوا با حشره‌کش‌های شیمیایی از ویز ویز حشرات خلاص شید و راحت بخوابید.

به غیر از حشرات گربه‌ها هم از بوی این روغن فراری هستن. اگه می‌خواهید گربه‌ها تو باغچه‌تون رژه نرن، تو باغچه پوست پرتقال بریزید.

سطل آشغالی که توش پوست پرتقال ریخته، بوی گند همیشگی رو نمی‌ده. پوست خشک پ
 
 
پرتقال هم همین خاصیت رو داره. می‌تونید اونا رو تو یه کیسه توری بریزید و داخل کمد، کابینت یا یخچال بذارید تا بوی و نا و موندگی نگیره.

اگه تو خونه وان دارید، قبل از حمام چند تیکه پوست‌ تازه پرتقال توی آب بندازید تا ویتامین C موجود پوست پرتقال جذب پوست‌تون بشه. اگه بعد از شما کسی حموم رفت و داد زد: وای اینجا بوی بهشت می‌ده تعجب نکنید!

پوست خشک پرتقال بوی خوبش رو حفظ می‌کنه و می‌تونید بعد از آسیاب کردنش ازش به عنوان ادویه توی سالادها، سس‌ها و غذاها استفاده کنید.

از نوارهای بلند پوست پرتقال می‌تونید شیرینی‌های کوچک یا حبه‌های نارنجی و خوشمزه‌ای برای تزئین دسر و شیرینی درست کنید.

انصافا اگه بخوان پوست پرتقال رو با این‌همه کاربردایی که داره، جدا بفروشن بیشتر از خود پرتقال نمی‌ارزه؟
 
 
 
 


موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ 17:26 ] [ محمد حسن ]
 
 
تا ۱۰ سال دیگر 'هر خانواده ایرانی یک مبتلا به ام‌اس خواهد داشت

امیررضا عظیمی، دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس که در تهران در حال برگزاری است، گفت: "طی ۱۰ سال آینده در هر خانواده ایرانی یک نفر به بیماری ام‌اس مبتلا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای عظیمی گفت که شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند.
به گفته این متخصص، کمبود ویتامین دی می‌تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد و یکی از راه‌های پیشگیری از آن، جبران کمبود این ویتامین است.
آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران منتشر نشده است، اما بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، بیش از ۴۰ هزار نفر در ایران به بیماری ام‌اس مبتلا هستند.
این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است و در اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.
میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش دارد.
در حالت طبیعی با وجود این غلاف امواج عصبی به سرعت منتقل می شود و این امر موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون است.
در بیماری ام اس این غلاف عصبی به تدریج تخریب می شود و بدین ترتیب امواج عصبی از مغز به خوبی منتقل نمی شود
.

دوست عزیزم با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش ویتامین دی از وضعیت سلامت خود مطلع شوید.



موضوعات مرتبط: آیا میدانید؟، مقاله، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:11 ] [ محمد حسن ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

........... یک............یک دو.............. یک دو سه ... صدا میاد؟ آماده ، حرکت : اینجا فانی بلاگ است . وبلاگی برای زندگی ، جایی برای آرامش ، مکانی برای دور هم بودن ، فضایی برای گسترش اطلاعات و اندیشه ها . فانی بلاگ ، کلبه ای کوچک که در آن صمیمیت حرف اول را زده و دروغ ، دورویی و شایعه در آن جایی ندارد . در کلبه ی ما رونق اگر نیست ؛ صفا هست . خوش باشید تو فانی بلاگ. probit.microlab@yahoo.com zoha.bahmani@rocketmail.com saraahmadifam@yahoo.com zahra.masdar@yahoo.com 09141190073 جیمیل اختصاصی فانی بلاگ : funnyblog.loxblog.com@gmail.com
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 آبان 1390 شهريور 1390
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 99
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 282
بازدید ماه : 1463
بازدید کل : 112744
تعداد مطالب : 375
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


کد متحرک سازی عنوان وبلاگ دوست گرامي سلام